mandag den 2. januar 2012

Uge 2

Ja så er uge 2 startet og jeg skulle väre på sikker grund, altså i forhold til dårligt humør i hvert fald. I denne uge venter der det før omtalte sygehus besøg, det sidste før jeg skal indlægges og under kniven. Jeg er ikke ret vild med sygehuse, læger, nåle osv. så det er dejligt at også snart det er slut, det håber jeg i hvert fald, for jeg ved jo som sagt ikke hvad der venter mig.

Selv om jeg ikke er bange, så er der mange tanker det er klart. Mister jeg helt lysten til mad, får jeg komplikationer som tarmslyng og gallesten, vil min hud komme til at hænge, vil min bryster hænge endnu mere (Ja det vil de og det ved jeg godt) osv. Det meste af det er der jo heldigvis løsninger på, hvis det dukker op. Mister jeg lysten til mad er der ikke noget at gøre ved det, andet end at spise alligevel, jeg har allerede nu en alarm der bibber hver gang jeg skal spise, så er sulten væk efter OP så bibber jeg bare videre.

Jeg fik kogt supper i lange baner i går, opskrifterne kommer i kogebogen senere i dag. Det blev til en tomatsuppe, laksesuppe, rødlinse suppe, kylling safran suppe og en gulerods appelsin suppe. Der blev fantastisk meget mad for næsten ingen penge, desværre blev der også meget at smide ud, for det hele skulle jo først i blenderen og så igennem en si. Men det er jo heldigvis kun de første 2 uger efter OP jeg har det "problem", det huer mig ikke at stå og smide mad ud.

Jeg var så heldig forleden at fordi jeg handlede for over et bestemt beløb i lidl, så fik jeg 6 kg kartofler, så jeg skal have kogt en masse kartoffelsuppe også, det kan man jo altid bruge. Og så behøver jeg vist heller ikke koge flere supper i denne omgang. Nu kan jeg begynde at se på de 4 ugers puremad, men det begynder jeg i hvert fald ikke at lave lige nu.

Og så er jeg begyndt at lave videoindlæg, jeg laver nok en side med links til dem, så kan man jo altid bruge et par timer der en dag hvis man ikke kan finde på andet. Jeg skal øve mig i ikke at sidde der og snakke alt for længe, det bliver ikke en nem opgave, men nu ved jeg i hvert fald at jeg ikke skal snakke meget mere end 10 minutter på hver video, så må jeg jo bare lave flere hvis jeg ikke kan fatte mig i korthed. Næste videoindlæg er allerede undervejs, der kan godt gå lidt sport i det måske. Men jeg vil hverken skrive eller snakke andet end når jeg føler for det, der kan komme dage og perioder hvor jeg er tavs, simpelthen fordi der er meget at se til og meget at have fokus på. Det skal være lysten der driver:)

2 kommentarer:

  1. Det lyder godt med alle dine supper. Denne vinter har jeg været virkelig dårlig til suppe, men vinteren er jo ikke slut endnu - måske jeg skulle prøve en af dine opskrifter?

    Ha en god dag.

    SvarSlet
  2. Jeg har heller ikke väret så flittig med supper som jeg plejer, men så har jeg vist taget revace nu. Jeg har lagt de 5 opskrifter ind i kogebogen, jeg har brugt i denne omgang:)

    SvarSlet