torsdag den 12. januar 2012

11 dage tilbage

Nu går det stærkt!
Det er dejligt og lidt underligt at være så tæt på nu.
I går bagte jeg et par kilometer kringle til ungerne, det duftede dejligt men fristede mig ikke. Jeg havde siddet en del timer og samlet endnu flere opskrifter til mig på nu kost, jeg får aldrig opskrifter nok. Efter jul have min datter kufferten fuld af kogebøger der skulle skrottes, og jeg smed en hel skuffe ud med løse opskrifter jeg har samlet igennem rigtig mange år. Nu har jeg købt mig en USB hukommelses dims, for jeg bruger nettet mere og mere til at finde nye ideer på, og så er det dejlig nemt lige at smide det hele ind på sådan et, det fylder ingen ting og det er nemt at finde hvad man skal bruge, når man har lavet mapper med stik ord.

Mange der har fået en GBP her i Sverige spiser efter LCHF = Low Carb High Fat metoden, den lever ret godt op til det jeg har brugt før, når jeg har været på kur, så der gik jeg på jagt efter nye ting. Man må spise rigtig meget lækker mad på den, så jeg fik hurtig samlet en masse nye opskrifter. Jeg ved jo ikke hvad jeg kan tåle, når jeg er på den anden side, så jeg rager alt til mig jeg kan komme i nærheden af, så jeg kan få afprøvet en masse efterhånden, når jeg altså må spise igen. Man kan jo altid lege med opskrifter og tilpasse dem, jeg synes i hvert fald det er vigtigt ikke at gro fast i et par retter, det har aldrig fungeret for mig.

Det er jo så heldigt, når man ikke kan spise mere end jeg kommer til, at man kan lave til flere dage og fryse ned. Meget af den mad jeg finder er dog noget hele familien kan spise, da mine børn ikke skal tabe sig, så er det jo bare at tilføje lidt ekstra tilbehør når det er nødvendigt, rester ryger jo så stadig bare i fryseren.

Her i Sverige er der en del der bruger: http://www.matdagboken.se Jeg har ikke meldt mig ind - endnu - for så langt er jeg ikke i processen synes jeg, og jeg ved heller ikke om jeg får brug for den. Men det der er godt når man er medlem, er at man kan taste det ind man spiser og få beregnet hvor mange kcal man f.eks. har spist. Opskrifterne er frit tilgængelige for alle, så dem har jeg snuppet en del af.

Der findes også sider på dansk:
www.madlog.dk
http://www.madital.dk/

Det er endnu en god ting ved nettet, man kan finde andre i samme båd, og man kan finde alverdens løsninger, råd osv. Derfor har jeg også brugt de forums jeg er med i for GBP folk rigtig meget, især det svenske fordi det er det der er flest aktive på, desværre er det danske ret dødt, efter de nye regler kom i DK.  Man kan nemt få mange timer til at gå med at læse rundt omkring og man kan kun blive klogere.
Jeg skal nok lave en liste med links, så de senere bliver nemme at finde, der kommer med tiden helt sikkert også flere til.









3 kommentarer:

  1. Godt det ruller så fint på for dig. Ja, du tiden går hurtigt, godt du klarer pulverhalløjet.

    Godt gået at du kan stå og bage kringle, men dufterne har været nok for dig.
    Det er vel meget almindeligt at står man og kokkererer eller bager, så er man næsten "mæt" når begynder..

    Ha en fin aften deroppe.

    SvarSlet
  2. Ja, nettet er fint til lige at finde opskrifter, men det slår ikke en flot fotograferet kogebog. Jeg kan ikke hitte ud af sådan noget med kalorier, eller mad i tal.

    Det er bare skønt at tiden flyver! Jeg glæder mig med dig.

    SvarSlet
  3. PC

    Ja det er dejligt det hele er forløbet uden problemer, men nej hvor jeg glæder mig til den sidste pose pulver er indtaget næste søndag :)

    For nogle år siden var jeg ikke den store kage spiser, så det har altid været for ungernes skyld jeg har bagt. De sidste par år har jeg dog været glad for alt med sukker i, så det var lidt en test, men det var intet problem undvære:)
    Håber alt er vel hos dig.


    Space
    1000 Tak :)
    Nej det har du helt ret i. Jeg har som nævnt tidligere også købt en masse nye kogebøger for nylig, så det kommer jeg nok aldrig hel væk fra. I øjeblikket tygger jeg dem alle igennem, og spiser med øjnene ;)

    Selvfølgelig kan du hitte ud af det, jeg tror de værktøjer der er på de sider gør det meste af arbejdet for en. Men man skal selvfølgelig holde helt styr på hvad man spiser og hvor meget, sådan som jeg har forstået det. Jeg bruger dem jo bare til at snuppe opskrifter på. Men det er da ikke umuligt jeg vil melde mig ind i en af dem, for at være sikker på jeg får det i mg jeg skal have, her efter min OP.

    Det har været rigtig dejligt at tiden er gået så stærkt, jeg frygtede det ville blive en langsommelig pine den sidste tid, men jeg har næsten ikke kunne følge med, og nu er det snart slut:)

    SvarSlet