søndag den 25. december 2011

I mål og videre med næste "tog".

Julen er overstået, og jeg kunne mod alt forventning spise julemad med sovs og det hele, det nød jeg naturligvis. I morgen (som egentlig er i dag) er der andre boller på suppen, eller der er slet ingen boller på suppen, men der er da suppe.

4 uger på pulver. Det er ikke noget jeg tager som noget særligt, det er bare noget der skal overstås, jeg har været på pulver en hel del gange før. Det smager ikke godt, lad os bare slå det fast med det samme, men det betyder ikke noget, det er bare 4 uger ud af et liv. Jeg har en del forskellige slags at vælge imellem, supper, drikke og budding, jeg synes der er rigtig meget at vælge imellem, og det er godt når man er låst fast på noget i så lang tid.

Så er vi fremme ved tiden, hvor jeg skal koge supper. Jeg har snydt lidt, jeg serverede en af supperne for familien her i juledagene, og der blev 5 del til overs, det blev så delt ud til 5 måltider til mig, opskriften kommer snart i kogebogen, glæd jer for suppen var super lækker.
Der skal koges supper til 2 uger, så der kommer selvfølgelig forskellige supper, kolde som varme. Puretiden ved jeg ikke helt hvordan jeg griber an endnu, det er 4 uger med mad der ligner bæ, men det er 4 vigtige uger.

Og så skal jeg jo ikke glemme at det bliver rigtig spændende, at se hvor meget jeg taber mig de næste 4 uger, det plejer jo at rasle af mig når først jeg går i krig, men jeg forventer i hvert fald at tabe mindst 10 kg. Jeg laver en side her med vægt skema, sandheden må jo frem og billeder kommer der også. Jeg har selv fået rigtig meget ud af at se folks forandring og jeg skylder at give det videre til andre.

Det har været skønt at få lov til at slutte af med juleaften og julemad, det var en festlig og hyggelig måde at sige farvel til det gamle liv på. Men nu er det noget helt andet det gælder.


8 kommentarer:

  1. Hold da op 4 uger på pulver - jeg forsøgte engang med Nupo, der gik ikke en hel dag. Føj , det smager af l***. Men du SKAL og KAN for at nå dit mål. Tror vi her i huset har et nytårsforsæt om sundere levevis, så håber at smide de dumme 10 kilo på maven.

    SvarSlet
  2. Ha nej Space, det smager ikke sörligt godt, vil dog sige at der også på det felt hele tiden sker udvikling.
    Jeg har heldigvis prövet pulver för, så jeg vidste at jeg ville/burde klare de fire uger uden problemer. Jeg har köbt flest med kaffe smag, fordi jeg synes de smager bedst, jeg fik en enkelt med ananas i går - den var ok, og en "smoothie" som også var ok. (Alle sammen altså pulverdrikke)
    Jeg har holdt mig fra kakaosmag, jeg synes det er en dårlig ide at leve af noget der minder en om chokolade :-D

    Jeg ved de her 4 uger ikke bliver noget problem, jeg ved jo hvad der venter mig forude, og det er så vigtigt at man holder sig til pulver.

    Jeg skal heppe på at de 10 kg er väk inden vi skal skåle näste år;)

    Til aften

    SvarSlet
  3. Hej og god fortsættning som man siger deroppe.

    Det er jo vinter, skal det være Nupo? Hvad med de svenske nationalsupper blåbærsoppa og nyponsoppa det burde da være et alternativ.

    Jeg har aldrig prøvet Nupo, men min chef i blomsterbutikken prøvede det - og hold da op, hvor hun var sur under den periode, foruden hun havde en meget besværlig overgangsalder.

    Ønsker dig fortsat alt godt.

    SvarSlet
  4. Hej PC

    Håber du har haft en dejlig jul:)

    Det skal väre pulver ja, og det skal det fordi vi ikke må få mere end 800 kcal pr dögn, samtidig er det vigtigt vi får alle de vitaminer osv. som er nödvendige, det er helt umuligt at sätte en kost sammen selv på den måde til så lang tid. Kroppen skal jo väre i top form til selve operationen, det er super vigtigt.

    Det vigtige er at drikke godt med väske når man er på pulver, og det er ganske rigtig man kan blive ramt på humöret, ofte dog kun i få dage og tit rammer det ved dag 5. Ved fede mennesker hänger dette humör skift, dog nok sammen med de dårlige spise vaner, som i vores tilfälde er helt väk nu.

    Ud over det er det ikke godt at väre kun på pulver i längere tid, 800 kcal om dagen er ikke meget, slet ikke når en kvinde normalt skal have 2000.

    Jeg har heldigvis aldrig oplevet för at humöret bliver påvirket, og håber også jeg b liver til at holde ud de her 4 uger, ellers må jeg rase lidt ud her ;)

    De bedste önsker også til dig.

    SvarSlet
  5. Hejsan

    Ja, det er nok som du skriver derfor, at man har et kontrolleret indhold på ting og sager som man indtager.

    Min mor havde nogle te veninder da jeg var barn og den ene, hun var en fru magarinedirektør. Nej hun var som ikke fed eller noget, men hun tog af og til en kur nogle dage på whiskey.
    Når jeg blev mere voksen og forstod ting lidt bedre, tror jeg hun var kvartalsdranker eller noget i den stil.

    Min mor var lille og buttet, hun kæmpede meget med vægten og spiste også pulver af og til. Jeg tror det hed redukal ?

    Jeg har aldrig prøvet pulverkure, men har fulgt Hjerteforeningens råd og vejledninger, jeg mødte deres formandinde som har et hus hernede vi fik nogle givende samtaler på flyturer og hun gav mig et par af deres bøger, så det er den laaaaaaange seje vej jeg har gået/går.

    Stadig lykke til med kuren og kniven, så du er fit for fight !!!!

    SvarSlet
  6. Föj altså en alkoholkur, det gad jeg bare ikke :-D
    Så hellere pulver;)

    Redukal kender jeg ikke, det er nok ikke et märke der findes längere. Min mor var også altid på kur, det imens hun spiste alt muligt lort i "smug".

    Det er super flot du har ändret dine kostvaner, for det kanman godt, det har jeg også kunne för, men den gik ikke längere, jeg kunne simpelthen ikke få fat igen. Men jer der kan og får rigtig fat, har jeg absolut meget respekt for, for jeg ved hvor svärt det kan väre.

    SvarSlet
  7. Nej vel. At hun bare kunne.

    Ak ja, det er mange år siden NB, husker inden vi flyttede i 1958, at jeg en morgen så min mor med agurkeskiver under øjnene mod rynkerne. Jeg tror jeg fik et mindre chock at man kunne bruge madvarer i ansigtet til at få en glat hud.

    Eftersom jeg flyver meget, var der lige det der med flystolene, det var Sterling, de havde nogle utrolig små flystole, jeg synes det skulle være pinligt hvis man ikke ku klemme bagperronen ned i stolen, eller hvad der var endnu værre, bede om en forlænger til sikkerhedsselen.

    Så samtidig med den omtalte dames snak fra Hjerteforeningen, fik mig til at starte den lange seje vej. Jeg er ikke ved mål, og jeg må da inderømme, at man også ændrer sig med alderen hvad angår appetit og hvad man spiser synes jeg.

    Isterband har jeg elsket - jeg har spist det 2 gange her i 2011, begge gange gik jeg lige i gulvet. Jeg klarer den ikke mere.
    Foie Gras hernede som er en udsøgt delikatesse, det samme der, jeg blev decideret dårlig forleden - og ingen tvivl om årsagen, for det var det eneste jeg havde spist til lunch.

    Vi snakkes ved. Hvis du på noget tidspunkt vil kommenterer på min pia-charlotte.com er du velkommen, men du skal kontakte administrator nede i bunden, så får du et login.

    SvarSlet
  8. Jeg bruger selv frugt masker, når altså jeg er på det punkt jeg nu skal tilbage til. Jeg har absolut haft mistet lysten til mig selv totalt - men det skal jeg nok vende tilbage til i et indläg.

    Der er rigtig mange pinlige episoder som overvägtig og fed, udviklingen har dog vendt en del, fordi mennesker rundt om på kloden bliver mere og mere fede, derfor laves det hele også större efterhånden. Det var bedre de brugte pengene på at få vendt bölgen, synes jeg.

    Jeg bliver også rigtig dårlig hvis jeg spiser meget fed mad, men der findes ting (dem jeg kalder mine fälder) som jeg kan/kunne spise uanede mängder af. Jeg gik så meget i stå i det hele, at det meste af en dag egentlig bare gik med at spise. Indtil 2007 löb jeg mindst 3 gange om ugen, og har för i tiden väret meget veltränet i mine slanke perioder. Uanset min störrelse har jeg rört mig, undtagen denne gang der gik jeg helt i stå. Fedme har en frygtelig indvirkning på en som menneske, overvägt kan man leve med ;)

    Jeg skal se om jeg kan finde ud af det på din side, skal i hvert fald nok kigge forbi i när fremtid.

    SvarSlet