onsdag den 14. december 2011

Give it to me!

I morgen bliver jeg 43 år, det er der ikke noget fantastisk over, og det er heller ikke noget der bliver gjort noget som helst ud af, men lige i år så har jeg et ønske, jeg vil helt vildt gerne have en OP dato i morgen, så skal jeg ikke klage mere, i år.

I forvejen synes jeg bare den ventetid jeg er gået igennem har været, rigtig øv. Nu er det 15 dage siden jeg var på kursus, og jeg er utålmodig nu. Jeg vil på flydende NU! Jeg vil indlægges og jeg vil vågne op på den anden side. Men uanset om jeg vil det eller ej, så må jeg vente, som jeg har ventet i de sidste 2 år. Der er bare så meget jeg glæder mig til og ikke rigtig kan vente med at tage hul på. Jeg kan godt mærke, at nu er tålmodigheden ved at være brugt, jeg trænger så meget til at komme i gang med det her projekt, får alvor, for jeg har jo sådan set været i gang længe.

De sidste 14 dage er gået med at spise sundt, starte på nogle af de vitaminer osv. jeg skal have, for nu at forberede kroppen bare en smule på det chok den får. Masser af dejlig smooties, det er virkelig guf. Motionen kniber det godt nok med, så det vil jeg bruge de sidste af ventetiden på at få rettet op på. Gåture er en super god måde at få motion på, et par gode sko er alt man behøver købe, resten er gratis. Og vejret er selvfølgelig ikke en undskyldning for ikke at komme ud og gå, det er bare at tage det rigtige tøj på.

Min store fejl har især været at jeg droppede alt hvad der hed motion, nærmest fra den ene dag til den anden, fra at være meget aktiv til faktisk slet ikke at være aktiv. Det er, for min egen skyld, ret vigtigt jeg kommer i gang fast igen, om så det bare er 3x 10 minutter om dagen. Jeg holder rigtig meget af at gå, men det har været en pine i lang tid, fordi min krop er gået i stå, den høje vægt giver smerter i knæ og ryg, og derfor er det jo også bare blevet nemmere slet ikke at gå, men det er ikke nemmere, det er at slå sig selv langsomt ihjel.

Men det er slut med at være mere død end levende. Vi fik en motions dagbog med hjem, det er sådan set bare et stykke papir og så skriver man hvor meget man har rørt sig hver dag og hvordan. Jeg har tænkt mig at skrive det ind her under fanen motion, så har jeg list styr på mig selv.

Der er meget at rydde op i synes jeg, dårlige vaner, dårlige mennesker, og det er vigtigt at få rundet godt af så man er klar til at starte på en frisk, der er absolut ingen grund til at slæbe noget der er skidt for en med videre. Jeg er heldig, jeg har virkelig gode venner, mange gamle venner er dukket op igen de seneste 2 år og der er slet ingen tvivl om at det er folk jeg hviler i, det er folk der kender mig rigtig godt. Det er ikke dem alle der kender til dette projekt, det er faktisk ganske få, jeg har ikke det stor behov for opmærksomhed i den retning, den får jeg dækket fint via de forums jeg er på.

Faktisk hviler jeg ret godt i mig selv i det her projekt, men IH hvor ville jeg gerne at det sidste skridt her snart var taget. Der venter et nyt og spændende liv, det vil helt sikkert bringe forandringer med sig på rigtig mange måder, en del af dem kender jeg allerede og deler med mine nærmeste. Andre ting det nye liv vil bringe kender jeg slet ikke, og det er jo skønt ikke at vide alt.

Tankerne kræser meget om en dato nu, det skal jeg være ærlig at indrømme, det blokere lidt for at få skrevet, men jeg har da flere indlæg i mine kladder, så må vi se om de nogensinde bliver skrevet færdigt. Julen står for døren, og jeg ved ikke om jeg er på flydende endnu, det håber jeg stadig jeg er, samtidig så siger man jo altså ikke nej til et stykke and hvis man må spise det :) Det er spændende det hele lige nu, men også bare træls at gå at vente.






9 kommentarer:

  1. TIllykke med fødselsdagen - gid du får dit ønske opfyldt. Jeg hader simpelthen at vente - så forstår din fustration. Tingene må godt gå lidt tjept, når nu beslutningen er taget o.s.v.


    Højt hurraaaaaa fra Schweiz.

    SvarSlet
  2. 1000 tak Space:)
    Ja jeg hader simpelthen også at vente, men i dette tilfälde, kan jeg ikke göre andet end at forsöge at udnytte ventetiden bedst muligt.

    SvarSlet
  3. Husk man bliver ikke fed af kage!

    Jeg savner at kunne koncentrere mig om min træning, og ikke have alt det der arbejde i vejen. Jeg knokler og knokler, og kommer ikke ud af stedet, for det er svært at få det rigtige mad i kantinen, og alt for mange dage ryger træningen på grund af tidspres. Havde jeg bare et par måneder uden alle disse distraktioner, så skulle jeg uden problemer komme ned på min ønskevægt.

    SvarSlet
  4. Tillykke med fødselsdagen søde "barn" Håber alt godt i dit liv, jeg prøver det her, men hold da magle, hvor er det noget kompliceret for en gammel kone som mig :O)

    Hip Hip hurrar og tillykke med din fødselsdage den 15.12.11
    (you now hvem :O))

    SvarSlet
  5. Et stort tillykke med din fødselsdag og du er for sej !!
    *stor varm krammeting*

    SvarSlet
  6. Solo

    Gør man ikke??? Det er helt ny viden for mig, jeg er lige blevet belært med noget helt andet ang. kage!

    Det er rigtig træls at komme ud af sin trænings rytme. Altså det med maden i kantinen...det er lidt en slap undskyldning ikk?
    Jeg mener du kan jo selv tage mad med, eller simpelthen spise meget af det sunde og meget lidt af det usunde!
    Jeg håber altså du holder fast og finder tiden til træning, du har gjort det så forbandet flot så tab det ikke på gulvet.

    SvarSlet
  7. Tak Mama ;)

    1000 tak.
    Det er slet ikke så svært som det ser ud til her inde, og mulighederne er bare skønne efterhånden som man får lært dem at kende og afprøvet:)

    De varmeste tanker herfra

    SvarSlet
  8. Og tak til den skønne kvinde også:) Du er også pænt sej og et utroligt godt menneske med et hjerte af guld. Tak fordi du er dig.

    Varmt krammeting retur ;)

    SvarSlet
  9. Der er sgu svært det med maden. Jeg kan lide alt det forkerte, og afskyr meget af det sunde. Står jeg selv for maden, kan sammensætte en menu som både jeg og min krop kan leve med.

    I kantinen er det ikke så nemt. Især ikke når kantinedamen har det med at fylde salaterne med ananas, peanuts og andet uspiseligt bras. Grønsagerne har hun det med at gøre coleslaw-agtige. Bvadr.

    Jeg hænger ved med træningen, men der er ikke meget fritid tilbage. Den kan nemt være 21 før jeg kommer hjem :(

    SvarSlet