mandag den 26. december 2011

Tøjtanker

Som de fleste andre kvinder så er jeg vild med tøj. De sidste år er det meget begrænset hvor meget tøj jeg har købt til mig selv, tøj til fede tiltaler mig ikke, så jeg har kun købt noget når det har været nødvendigt. Leggings og joggingbukser, begge dele noget der bare slet ikke er mig, store bluser uden form, som ens fede krop alligevel formår at få til at sidde af helvede til.
Jeg hader at være fed, men har aldrig haft noget imod at være overvægtig. Jeg hader ikke fede mennesker, jeg hader heller ikke mig selv. Men jeg hader at jeg har været så fanget i et behov for smerte, og at jeg fik så meget styr på livet at der egentlig kun var mig selv tilbage til at give mig selv den smerte jeg troede jeg ikke kunne leve uden. Men jeg kan godt leve uden, jeg kan sagtens leve uden, jeg ved, jeg fortjener så meget mere og andet.

Nu ved jeg at det er ok at jeg har det godt, det er ok at jeg selv tager de valg jeg føler der er rigtige for mig. Der er ingen der skal fortælle mig andet, og jeg har tænkt mig at få det rigtig godt. Jeg ved at verden vender nu sammen med dette projekt, for nu får jeg selvtilliden tilbage, den har jeg heldigvis mødt før så den er ikke en fremmed for mig, som den er for mange andre der er på samme rejse som jeg er på lige nu.

Nogle af de mennesker som får denne operation har aldrig været slanke, det har jeg - flere gange. Det er jo ikke så underligt at de får et chok, når de ser sig i spejlet efterhånden som de mange kg forsvinder. Der er ikke noget at sige til at de ikke helt ser det samme som andre ser, der er ikke noget at sige til at de nyder det, at de får liv i øjnene og springer ud som skønne modeller. Jeg er forbandet stolt af hver eneste en.

Jeg har en del tøj helt ned til omkring de 80 kg, og jeg vil undgå at købe alt for meget indtil jeg er stabil i vægt, men det bliver svært at undgå ikke at skulle bruge penge på tøj, heldigvis er jeg glad for at købe billigt og mode siger mig intet. Når jeg så er i mål, så skal jeg helt klart gå amok, jeg skal shoppe så meget igennem at det vil tage dage at få det hele på plads, eller noget i den stil i hvert fald. Så nu er jeg begyndt at fylde penge i sparebøtten, og det skulle gerne blive til en del på ca. et år, nu kan jeg smide penge i den når jeg før købte en kage, eller slik eller andet skidt, og det vil jeg gøre, den har allerede været modtagelig her i julen :-)

8 kommentarer:

  1. Nedtællingen er begyndt for alvor, hva. Min selvtillid er ikke helt så god, som den har været. Men hvis man føler sig godt tilpas med sin krop, så går det nok bedre.

    Hvorfor popper dine indlæg ikke op på mit betjeningspanel? Jeg har da tilføjet dig til min læseliste, tror jeg da nok.

    SvarSlet
  2. Hov, jo nu står dit indlæg der.

    SvarSlet
  3. Uha hvor jeg sagtens kan forstå dig, og jeg håber for dig, at du må få det bedste ud af den operation. Jeg kender flere, som har gennemgået den og har tabt helt op til 50 kg, det HELT vildt! og som har det aldeles godt bagefter, SUPER godt! Selv forstår jeg ikke det med, at man er overvægtig, og ser sig selv som stor, jeg har de sødeste venner og veninder som er store, men jeg ser det slet ikke, jeg ser dem som DEM og ikke som DE store mennesker, lidt svært at skrive om! Jeg har altid være en lille splint, selvom jeg nu er nået en kampvægt på 57 kg, og som er min absolutte største vægt nogensinde! (incl. graviditeter osv.) - men jeg ønsker alt det bedste for dig, og håber og tror, at du vil blive rigtig glad når alt halløjet er overstået :O) -

    Rigtig Godt Nytår til dig og dine og ja som space skriver, nedtællingen er begyndt! :O) - det bliver godt for dig, søde T :)

    Knus fra B :)

    SvarSlet
  4. @Space

    Ja det er den i hvert fald, og det föles bare SÅ godt. Jeg gläder mig selv til at få selvtilliden tilbage, man kan nemmere overvinde livets bakker og bjerge når den er i orden. Det er helt sikkert rigtig vigtigt at vi trives i og med vores krop. Jeg har alt andet end fölt at jeg har haft trivsel i min krop, men jeg har i hovedet fundet trivsel for andre dele i mig som har haltet i rigtig mange år. Nu tror jeg at jeg bliver hel, og håber jeg ikke tager fejl.

    SvarSlet
  5. Käre B

    Ja det er helt vildt at se folk tabe sig så meget, helt vildt at se livet lige pludselig kan ses i deres öjne, se den selvtillid mange af dem får, det er som nye mennesker.

    Det kan väre lidt farligt, det med ikke at se virkeligheden, ikke mindst for den der vejer for meget. Når jeg har väret overvägtig, har jeg også haft venner som har sagt at det ikke var så slemt og at de ikke så mig sådan, men man har jo öjne i hovedet selv. Man kan også som overvägtig se sig selv som "slank", jeg kender sådan en, og jeg ville faktisk önske vedkommende ville se virkeligheden i öjnene for ikke at ende i fedme kassen.

    Der er heldigvis stor forskel på at veje lidt for meget og så väre direkte fed, som overvägtig har jeg haft det fint med mig selv, som fed har jeg haft det alt andet end fint med mig selv, som slank har jeg det super godt.

    Et rigtig godt nytår önsker jeg også dig og dine, må alt godt komme til jer i det nye år.

    Kram

    SvarSlet
  6. Jeg synes der findes meget smart nu for tiden til store piger. La Redoute f.eks.som kommer hernede fra, de findes også i Sverige.

    Dem der administrerer mine hotelsider og radio foreningen tipsede mig på denne her

    http://www.fifishop.dk/default.asp?page=tekst.asp&id=1

    SvarSlet
  7. PC

    Det gör der helt sikkert også, men jeg har nägtet at köbe ret meget stort töj. Jeg har hele tiden kämpet for at få det vendt igen. I 2007 var jeg nede på 80 kg, og havde aldrig i mit liv regnet med at jeg ville ramme de tal jeg står på nu. Men jeg kunne godt se det var en kamp jeg ikke kunne vinde uden hjälp. Nu vinder jeg;)

    SvarSlet
  8. Jeg tror faktisk det er klogt tænkt at hellere gå i laser end skaffe flere nye "telte", det er jo netop det, som kan irriterer en gevaldigt, hvis/når man er oppe i de store størrelser, men må inderømme, jeg blev fascineret af La Redoutes udvalg.

    SvarSlet